fbpx

Základní pravidla pro úspěšnou online schůzku

Nastavení očekávání před / na začátku schůzky

  • Do pozvánky schůzky přidejte osnovu, o co půjde
  • Na začátku schůzky uveďte, co účastníky čeká, zda budou přestávky, co se od nich čeká, atd.
Ukázka úvodního slidu

Používání mikrofonu

Vypínám mikrofon, když nemluvím. Je to slušnost, případně lze možnost zapnutí mikrofonu zakázat v nastavení schůzky.

Používání kamery

Zapnout nebo vypnout kameru? Vždy záleží na situaci.

  • Menší schůzky a v týmu ano
  • Čím více lidí, tím více zapnutá kamera ruší

Používání chatu a interaktivita

  • < 10 účastníků: Využijte audia a nechte lidi mluvit
  • 10 – 50 účastníků: Využijte chat a reakce v MS Teams (lidé by se překřikovali)
  • 50 + účastníků: Využijte nástrojů jako Menti https://www.mentimeter.com/ nebo Slido https://www.slido.com/ (Chat se stává nepřehledným) případně vyzvěte účastníky ať se hlásí a vyvolávejte je jako ve škole
Reakce v MS Teams

Práce s pozorností a očekáváním účastníků

funkce Hodiny ve Windows

Další tipy

  • Mějte pochopení a buďte v klidu: Jsme lidi a ne stroje, 21% účastníků na online schůzkách nakupuje, 60% vyřizuje pracovní maily. U toho mohou mít doma děti nebo řešit chod domácnosti. Ať s tím souhlasíte nebo ne, tak se to děje.
  • Oslovujte účastníky napřímo. Když se zeptáte celé skupiny „Jak to jde?“, tak vám nikdo neodpoví. „Jak to jde Ondro?“ je mnohem lepší.
  • Alternativa druhého monitoru – Použití tabletu a aplikace https://www.duetdisplay.com/
  • Práce s pozorností: Používejte ukazatel kurzoru myši po stisknutí klávesy CTRL: Nastavení najdete ve Windows (Nastavení myši / Další možnosti myši / Možnosti ukazatele / Ukázat umístění ukazatele po stisknutí klávesy CTRL).
  • Nepřetahujte čas schůzky. Lidé mají většinou nějakou navazující, kde už na ně možná někdo čeká.
  • Je schůzka vůbec potřeba? Není lepší cesta? Vyzkoušejte třeba asynchronní komunikaci a nástroj https://www.loom.com/