Nastavení očekávání před / na začátku schůzky
- Do pozvánky schůzky přidejte osnovu, o co půjde
- Na začátku schůzky uveďte, co účastníky čeká, zda budou přestávky, co se od nich čeká, atd.
Používání mikrofonu
Vypínám mikrofon, když nemluvím. Je to slušnost, případně lze možnost zapnutí mikrofonu zakázat v nastavení schůzky.
Používání kamery
Zapnout nebo vypnout kameru? Vždy záleží na situaci.
- Menší schůzky a v týmu ano
- Čím více lidí, tím více zapnutá kamera ruší
Používání chatu a interaktivita
- < 10 účastníků: Využijte audia a nechte lidi mluvit
- 10 – 50 účastníků: Využijte chat a reakce v MS Teams (lidé by se překřikovali)
- 50 + účastníků: Využijte nástrojů jako Menti https://www.mentimeter.com/ nebo Slido https://www.slido.com/ (Chat se stává nepřehledným) případně vyzvěte účastníky ať se hlásí a vyvolávejte je jako ve škole
Práce s pozorností a očekáváním účastníků
- Používejte časovač: https://www.orzeszek.org/dev/timer/download/ nebo funkce Hodiny ve Windows
Další tipy
- Mějte pochopení a buďte v klidu: Jsme lidi a ne stroje, 21% účastníků na online schůzkách nakupuje, 60% vyřizuje pracovní maily. U toho mohou mít doma děti nebo řešit chod domácnosti. Ať s tím souhlasíte nebo ne, tak se to děje.
- Oslovujte účastníky napřímo. Když se zeptáte celé skupiny „Jak to jde?“, tak vám nikdo neodpoví. „Jak to jde Ondro?“ je mnohem lepší.
- Alternativa druhého monitoru – Použití tabletu a aplikace https://www.duetdisplay.com/
- Práce s pozorností: Používejte ukazatel kurzoru myši po stisknutí klávesy CTRL: Nastavení najdete ve Windows (Nastavení myši / Další možnosti myši / Možnosti ukazatele / Ukázat umístění ukazatele po stisknutí klávesy CTRL).
- Nepřetahujte čas schůzky. Lidé mají většinou nějakou navazující, kde už na ně možná někdo čeká.
- Je schůzka vůbec potřeba? Není lepší cesta? Vyzkoušejte třeba asynchronní komunikaci a nástroj https://www.loom.com/